homeopathy

طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان می کند؟

فهرست مطالب

(توصیه میکنم برای درک بهتر مفاهیم ، ابتدا نوشته های قبلی – “قسمت اول : زندگی نامه بنیانگذار هومیوپاتی “ و ” قسمت دوم: کشف هومیوپاتی و  قانون مشابهت  در درمان “ – را مطالعه نمایید و سپس به مطالعه این نوشتار بپردازید)

پس از توضیحاتی که در نوشته های قبلی در خصوص  ” قانون مشابهت” و  ” فرآیند اثبات اثر دارو ” و ” تولید دارو ” بیان کردیم ، اکنون میتوانیم با افق دید بازتر و گسترده تری به فرآیند درمان بوسیله طب هومیوپاتی بنگریم.

فرض کنید فردی به علت خوردن یک ماده آلوده و اثر آن ماده روی بدن ( کنش اولیه ، فارماکودینامیک)، دچار  عفونت شده و در پاسخ به این اتفاق و برای برقرارکردن تعادل بدن ،توسط سیستم ایمنی ، درد معده و  روده و اسهال( کنش ثانویه ،فارماکوکینتیکایجاد میشود ، که ویژگی این دل درد و اسهال این است که فرد مجبور است برای کاهش درد به سمت جلو دولا شود و یا بخوابد و پاها را در شکم جمع کند.

و یا خانمی به خاطر مصرف داروی هورمونی (کنش اولیه) دچار درد ناحیه شکم و لگن و خونریزی زنانه (کنش ثانویه ) میشود . این فرد هم بیان میکند که مجبور است به خاطر کاهش درد شکم ولگن ، به سمت جلو دولا شود و یا بخوابد و پاها را در شکم جمع کند.( توضیحاتی که درباره اثبات اثر داروی ” هندوانه ابوجهل ” یا ” Colocynth”    را در نوشته” داروسازی طب هومیوپاتی ( فرآیند ” اثبات اثر دارو “یا“ proving “)   به خاطر بیاورید !)

حال این پرسش مجددا” مطرح میشود که برای درمان مشکل این دو نفر چه دارویی میتوان پیشنهاد کرد؟

دارویی که ضد درد است و جلوی کنش ثانویه که سیستم ایمنی انسان برای ایجاد تعادل و کاهش اثرات زیانبار عفونت و یا مصرف دارو ایجاد نموده است را بگیرد ؟

یا دارویی را مصرف کند که بتواند عملکردی ” مشابه ” سیستم ایمنی بدن (کنش ثانویه ) ایجاد کند ؟

ممکن است پاسخ به این پرسش برای کسانی که تا به حال بوسیله هومیوپاتی درمان نشده اند کمی سخت باشد و حتی رو به رو شدن با  چنین پرسشی برایشان  عجیب بوده و احساس گیجی  و سردرگم کنند!!!

نگران نباشید!!! این حس کاملا” طبیعی است و خود من نیز وقتی اولین بار با چنین چالشی روبه رو شدم و آن را با تمام اصولی که قبلا” پذیرفته بودم در تضاد میدیم ، گیج و مردد بودم و باور اینکه امکان درمان یک بیماری با چنین رویکردی واقعیت داشته باشد برایم سخت بود.

اما واقعیت این است که چنین چیزی ممکن است و این همان اتفاقی است که بوسیله طب هومیوپاتی در بدن رخ میدهد.

پزشک هومیوپات شرح حال دقیق و کاملی از تمام ویژگی های بیماری فرد تهیه میکند و با دانش دارویی که برگرفته از آزمونهای دارویی روی انسانهای داوطلب سالم در اختیار دارد ، سعی میکند ماده دارویی را بیابد که هنگامی که یک فرد سالم آن را مصرف کرده ، کنش اولیه ای ایجاد نموده که اکنون با کنش ثانویه ای که در فرد بیمار کنونی مشاهده میکند ” مشابهت ” داشته باشد.

او با تجویز این دارو برای فرد بیمار تلاش میکند واکنش سیستم ایمنی که درست بوده اما نتوانسته بر بیماری فائق شود را تقویت کند تا تعادل به جسم و روان فردبیمار برگردد.

البته باید به خاطر داشت ، درمواردی که سیستم ایمنی بدن توانایی بازگرداندن تعادل را به بدن دارد، نباید از هیچ دارویی ( اعم از هومیوپاتی یا طب رایج ، طب سنتی و… استفاده کرد و اجازه داد خود بدن به این کار پرداخته و ورزیده شود.

البته اینکه در چه مواردی خود بدن توانایی فائق آمدن بر بیماری و برقراری تعادل در بدن را داراست و در چه مواردی باید الزاما” دارو مصرف نمود از عهده همه انسانها بر نمی آید و برای مشخص شدن چنین مسئله ای لازم است به پزشک مراجعه نمود.

با تجویز دارو به روشی که شرح داده شد، سرعت بهبودی و برقراری تعادل به بدن و شفای بیماری چندین برابر شده و چون دارویی که انتخاب شده است ، عملکردی ” مشابه ” سیستم ایمنی انسان دارد ، عوارض جانبی و مشکل جدیدی برای فرد ایجاد نمیکند.

متاسفانه تصور نادرستی در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه : همیشه درمان هومیوپاتی ابتدا باعث بدتر شدن بیماری و بعد باعث بهتر شدن آن میشود.

واقعیت این است که داروی درست که با روش هومیوپاتی تجویز میشود فقط و فقط باعث تقویت سیستم ایمنی فرد بیمار میشود و بسته به وضعیت سلامتی و ژنتیک فرد و نوع و شدت بیماری وی و آلوده بودن بدن به انواع سموم و داروهای شیمیایی و…

بلافاصله باعث بهبودی سریع و شفای کامل بیماری میشود

و یا ابتدا ” کنش ثانویه” تقویت شده و به بازسازی خود و همچنین به پالایش بدن از سموم میپردازد و پس از پالایش بدن ، تعادل را برقرار ساخته و بیماری شفا پیدا میکند.(یعنی در عمل ، آنچه که به تصور عده ای بدتر شدن بیماری و سپس بهبود آن نام گرفته است ، چیزی جز عملکرد سیستم ایمنی بدن و فرآیند پالایش ، آن هم با هدایت و تصمیم گیری سیستم ایمنی خود فرد نیست و چیزی به نام بدتر شدن بیماری وجود خارجی ندارد.)

اکنون با توضیحاتی که در بالا داده شد ، علت نام گذاری این روش درمانی نیز مشخص شد: هومیوپاتی = مشابه درمانی

درمان بوسیله دارویی که مشابه سیستم ایمنی عمل میکند!!!

آنچه در این روش درمانی رخ میدهد بسیار زیبا، شگفت آور و شور انگیز بوده  و مطابق با طبیعت و کالبد هوشمند بشری است .

در این روش درمانی به آفرینش و طبیعت جسم و روح انسان که اشرف مخلوقات عالم است و هرنوع دخالت و دستکاری در آن باعث ایجاد ناهنجاری و اختلال در تمام هستی میشود ، با دیده احترام نگریسته میشود و حرکت درمانی فقط و فقط روی جاده ای انجام میشود که سیستم ایمنی نامیده میشود و این جاده ، هوشمند ترین ساختار ایجاد کننده تعادل در آفرینش است .

همچنین طب هومیوپاتی یکی از شاخه های  ” طب کل نگر ” یا HOLISTIC MEDICINE میباشد و در این روش درمانی نگاه ویژه ای به کلیت بیماری ها و ارتباط بیماری های اعضای گوناگون بدن با هم دارد. بررسی مشکلات سطح عاطفی و احساسی و ذهنی بیماران و ارتباط آن با مشکلات جسمی نیز از مهمترین ویژگی های طب های کل نگر و هومیوپاتی میباشد.

(برای آشنایی با مفهوم ” طب کل نگر یا HOLISTIC MEDICINE   اینجا کلیک کنید )