image 20160127 26769 10vf6m4

بهترین دکتر هومیوپاتی

فهرست مطالب

بهترین پزشک طب هومیوپاتی ایران کیست ؟

در ابتدا لازم است بدانیم که طب هومیوپاتی از تاریخ آبان 1374 توسط شورای‌عالی ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک روش درمانی مؤثر تایید و تصویب شده است .

تاییدیه شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت در سال 1374 برای طب هومیوپاتی برای پزشکان

شورای عالی سازمان نظام‌پزشکی هم طب هومیوپاتی را در کنار دیگر روش‌های درمانی مکمل در ایران تایید کرده است. در حال حاضر پروانه اشتغال برای پزشکان هومیوپات صادر می‌شود. در تاریخ ۱۳۷۷/۱۰/۲۶ دستور العمل تعیین تکلیف فارغ التحصیلان پزشک هومیوپات به امضای وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وقت رسید.

بهترین پزشک طب هومیوپاتی تهران کیست؟

همچنین در سال  1381  برای هماهنگی در امور مربوط به این روش درمانی و توسعه و پیشرفت هومیوپاتی  ،  انجمن هومیوپاتی ایران تشکیل شد. پزشکان هومیوپات کشور بسیار کم است و حدودا ۴۶۰ نفر پزشک عضو انجمن هومیوپاتی ایران هستند. این افراد پزشکانی هستند که دوره‌های آموزشی هومیوپاتی را گذرانده و مورد تایید انجمن هستند، ولی باید دقت کرد که یک پزشک هومیوپات باید صلاحیت انجام این کار را داشته باشد. کلیه پزشکانی که دوره دو ساله طب هومیوپاتی را در یکی از مراکز معتبر اموزشی داخل و یا خارج کشور گذرانده باشند، می توانند به عضویت رسمی انجمن هومیوپاتی ایران درآیند .

تایید وزارت بهداشت مبنی بر تایید صلاحیت پزشکان هومیوپات توسط انجمن هومیوپاتی

بهترین پزشک طب هومیوپاتی در شهر و یا استان ما چه کسی است ؟

پاسخ به این پرسش نیازمند دانستن معیار های لازم برای یک پزشک هومیوپات بودن را دارد ؛ سپس به بررسی معیار های لازم برای مهارت و تبحر پرداخت.
قطعا نمی توان بدون بررسی و ملاکهایی برای ارزیابی به چنین پرسشی پاسخ داد.

آنچه که مسلم است این است که بهترین پزشک طب هومیوپاتی در ایران و جهان یک فرد خاص نیست و تعداد افراد متبحر و باتجربه که دانش کافی در رشته خود را دارند، کم نیستند.
برای آنکه بهترین پزشک ها را پیدا کنید ، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که فردی که شما با وی آشنا شده اید و یا به شما معرفی می نمایند، پزشک باشد و آموزش های لازم و مدارک معتبر آموزشی در زمینه طب هومیوپاتی را دارا باشد. همچنین داشتن پروانه مطب نیز از ملزومات کار هر پزشک است و لازم است پروانه مطب در معرض دید عموم قرار داشته باشد و صرفا به لقب دکتر اکتفا و اعتماد نکنید.

پزشک هوميوپات فردی است كه بعد از پايان دوره پزشكی عمومی، دوره جامع آموزش تخصصی پزشکی هومیوپاتی را طي نموده و علاوه بر تبحر كافی بر پزشكی رايج از علم و تجربه كافی در زمينه طب هوميوپاتی برخوردار است.

اگر تمایل دارید از این روش درمانی بهره بگیرید، پیش‌ از هر اقدامی با پزشک هومیوپاتی تان مشورت کنید. ممکن است برخی بیماری‌ها نیازمند درمان‌های فوری باشند. افزون‌ بر این، ممکن است داروهای هومیوپاتی با داروها و درمان‌های دیگر تداخل پیدا کنند.

به منظور مشاوره پیش از شروع درمان میتوانید قبل از هر اقدامی با مشاوران مجموعه ما بصورت رایگان تحت بررسی اولیه قرار بگیرید و بعد از مشاوره درمان خود را با بهترین پزشکان آغاز نمایید.

درمان هومیوپاتی با استفاده از داروهای فوق رقیق شده و تواندار شده که منشأ گیاهی و طبیعی دارند انجام می‌شود. این روش درمانی تکیه بر مشابه درمانی (درمان با همانند) است؛  در این روش پزشکان هومیوپات با تحریک دستگاه ایمنی بدن باعث می شوند بدن بیمار خود اقدام به درمان بیماری نماید.

روش تشخیص بیماری در هومیوپاتی بسیار متفاوت است. پزشک علاوه بر بیماری و مشکلات اظهار شده از بیمار ، تمامی خصوصیات جسمی ، روانی و احساسی فرد بیمار را در نظر گرفته و سپس با تحلیل همگی آنها دارو تجویز می‌کند. در این روش درمانی برای هر بیماری تعداد زیادی دارو وجود دارد، برای مثال داروی تجویز شده برای میگرن یک فرد درون‌گرا و برون‌گرا کاملا متفاوت است.

یک پزشک هومیوپات بیش از هر چیزی به یک شرح حال کامل به همراه معاینه دقیق نیاز دارد تا بتواند دارویی برای بیمار تجویز کند که بتواند بیماری فرد را با سرعت، ملایمت و برای همیشه درمان کند. تشخیص صحیح و یافتن داروی مناسب کاری بسیار تخصصی ، وقت گیر و دشوار است،

اما در صورتی که این دارو به درستی انتخاب و در دوز مناسب تجویز شود و بیمار همکاری و صبوری لازم را به کار برد ، بیماری به سرعت ، ملایمت و به صورت پایدار درمان شده و یا به بیان صحیح تر شفا خواهد یافت. پزشک هومیوپات با توجه به تمامیت علایم بیمارش داروی مورد نظرش را می یابد ، هومیوپاتی باعلائم خاص بیمارش مواجه است نه با بیماری خاص بیمارش.

بنابراین تبحر و توان پزشک هومیوپات با قدرت تشخیص وی قابل بررسی است.

در ضمن هومیوپات در ویزیت بیمارش ممکن است از معاینات و مشاهدات فیزیکی، همینطور آزمایشات پاراکلینیک و یا رادیولوژی استفاده نماید و اگر پزشکی بی توجه به این موارد باشد می تواند نشان از کمبود تبحر وی باشد. برای تنظیم دوز و پوتنس دارو باید به حساسیت و استعداد ابتلای بیمار توجه اساسی شود که نیازمند دانش و تجربه هومیوپاتی و نیز دانش پزشکی دارد.

هم اکنون در خارج از کشور، هومیوپاتی ایران از جایگاه و اعتبار خوبی برخوردار است بسیاری از مراکز تدریس این رشته و گروهی از هومیوپاتهای ورزیده دنیا از جمله جرج ویتولکاس، شیلا کریسی، استیفن گوردون، و… از علاقمندان هومیوپاتی ایران هستند. اکثر سازمانهای دنیا انجمن هومیوپاتی ایران را می شناسند. در این میان بد نیست به جامعه بین المللی پزشکان هومیوپات LMHI اشاره کنیم که به عنوان یک سازمان جهانی مورد توجه و تأیید سازمان جهانی بهداشت است.

سال گذشته انجمن هومیوپاتی ایران به عضویت جامعه بین المللی پزشکان درآمد و در حال حاضر عضو رسمی این سازمان است. انجمن هومیوپاتی ایران عضو جامعه بین المللی پزشکان هومیوپات است و ارتباط خوبی با شورایعالی هومیوپاتی کلاسیک اروپا دارد. در حال حاضر بیماران بسیاری از کشورهای مختلف تحت درمان هومیوپات های ایرانی مجموعه هومیوپات هستند و امکان ویزیت و درمان آنان بصورت مجازی فراهم شده است. استقبال و اعتماد بیماران کشورهای همسایه و عربی به پزشکان این مجموعه باعث خرسندی و امید است.

مجموعه هومیوپات تلاش دارد بعد از بررسی تبحر و تجربه پزشکان هومیوپات ، بهترین پزشکان را به شما عزیزان معرفی نماید.

جهت اخذ نوبت ویزیت تصویری با بهترین پزشکان هومیوپاتی ایران اینجا را کلیک کنید.