Delayed Speech min

دیر حرف زدن خردسالان درمان دارد ؟

فهرست مطالب

دیرحرف زدن خردسالان

دیر به حرف افتادن خردسالان یکی از مشکلات چالش برانگیزی است که برخی از خانواده ها با آن دست به گریبان هستند و عموما” راه حل خاصی در پزشکی رایج برای این موضوع وجود ندارد. البته اغلب این خردسالان مشکل خاصی نداشته و تنها با تاخیر نسبت به همسالان خود شروع به حرف زدن میکنند و به مرور به گفتار طبیعی دست پیدا میکنند. در این موارد نیاز به اقدام درمانی نیست .

اما لازم است حتما” مورد بررسی قرار گیرند تا سایر علل دیر به حرف افتادن خردسالان در آنها وجود نداشته باشد. اما عده اندکی به علت انواع مشکلات و بیماری ها دچار مشکل تکلم میشوند .

مثلا دیر به حرف زدن میرسند و یا تا سنین بالا گفتار مناسب و شفافی نداشته و یا دچار لکنت زبان هستند . این دسته از کودکان نیز لازم است مورد بررسی پزشکی قرار گیرند و اقدام درمانی برایشان هرچه سریعتر آغاز شود. مثلا” اگر مشکل شنوایی دارند هرچه سریعتر درمان شود و یا مشکلات مغزی ایشان تشخیص داده شده و درمان شود و یا برای تقویت توانایی گفتاری ایشان از گفتار درمانی کمک گرفته شود .

دیرحزف زدن و درمان با طب هومیوپاتی

طب هومیوپاتی و درمان دارویی بی خطر برای دیر حرف زدن خردسالان

برای درمان کودکانی که دیر حرف میزنند و زمینه کمبود توجه و حمایت مادرانه را داشته اند ، از دارویی که منشاء آن نمک خوراکی است و به روش داروسازی طب هومیوپاتی تهیه میشود ، استفاده میشود و نتایج بسیار چشمگیر و مطلوبی را در بیماران فراهم میاورد .

همچنین برای درمان خردسالانی که هم دیر راه میروند و هم دیر حرف میزنند و چاق و سنگین هستند ، از دارویی که منشاء آن پوسته داخلی صدف دریایی است و به روش داروسازی طب هومیوپاتی فرآوری میشود ، استفاده میگردد .

داروهای متعدد دیگری نیز در طب هومیوپاتی برای این نوع مشکلات وجود دارد که هر کدام بسته به وضعیت بیمار و سایر مشکلات جسمی او و… انتخاب شده و تجویز میگردد .

تمامی داروهای طب هومیوپاتی خوراکی بوده  و مزه تلخ و زننده ندارد و به راحتی برای همه سنین حتی نوزادان قابل استفاده می باشد .

توجه نمایید که درمان بیماری ها در طب هومیوپاتی بوسیله داروهای این روش درمانی انجام میشود و طب هومیوپاتی با هیپنوتیزم ، طب سنتی ، روان کاوی ، انرژی درمانی ، فرادرمانی ، طب سوزنی ، مشاوره ، روان شناسی و…  کاملا تفاوت دارد .

احتمالا این سوال در ذهن شما نقش بسته است که طب هومیوپاتی چطور و با چه داروهایی میتواند این مشکلات را برطرف نماید .

برای آشنایی با نحوه درمان بیماری ها در طب هومیوپاتی اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی با داروسازی طب هومیوپاتی اینجا کلیک کنید .

نقش مادر در تکلم خردسالان

مادران بیشترین تاثیر را روی تکلم فرزند خود دارند . آوای مادر اولین صدایی است که هر خردسال میشنود و از آن تقلید میکند.

در طب هومیوپاتی به تجربه دیده ایم برخی از کودکانی که بی هیچ دلیل خاصی دیر تر از بقیه همسالان خود صحبت کردن را شروع میکنند ، از ابتدای تولد و یا در مقاطعی از زمان دچار کمبود حضور و یا توجه کافی از سوی مادر خود بوده اند و احساس عدم کسب محبت و توجه مادرانه دارند .

برخی دیگر نیز کلا دچار مشکل تکامل و رشد بوده و مثلا در راه رفتن ، تفکر ، تعادل و سایر مسائل نیز مشکل دارند و رشد و تکامل با تاخیر و یا نقص روبه رو شده است .

اگر دلیل خاصی برای این موضوع یافت نشود هم طب هومیوپاتی میتواند به بهبود رشد و تکامل جسمی و مغزی این خردسالان کمک کند .

گاه مشاهده میشود که دیرحرف زدن خردسالان با ترس شدید در آنها همراه است . مثلا خردسال دیر حرف میزند و ترس شدید از تاریکی و تنهایی دارد و یا وابستگی شدیدی به مادر دارد .

این دسته از خردسالان در برابر اتفاقات ترسناک و یا احساس عدم امنیت آسیب پذیری بیشتری دارند و حتی ممکن است حرف زدن را شروع کنند اما بر اثر احساس ترس و عدم امنیت دچار قطع تکلم و یا لکنت زبان شده و یا رشد و بلوغ کلامی شان دچار تاخیر گردد .  همچنین ممکن است دچار شب ادراری نیز بشوند .

در مورد لکنت زبان و شب ادراری در آینده مطالب مفصلی ارائه خواهد شد .

ترس

از علل عمده لکنت زبان در کودکان ترسهای گوناگونی است که به آنها وارد شده و اثرات عمیقی بر روان آنها گذاشته است . طب هومیوپاتی در این مورد نیز داروهای بسیار مفیدی را در اختیار بیماران قرار داده تا با موفقیت چشمگیری این مشکل در کودکان برطرف گردد .