f8 1

کدام بیماری های زنان با طب سوزنی قابل درمان یا کنترل می باشند؟

فهرست مطالب

طیف زیادی از بیماری های زنان ، مشکلات عصبی دوران بارداری و بعد از زایمان ، برخی انواع نازایی ها ، پیشگیری از برخی انواع سقط و افزایش پاسخ دهی IVF با طب سوزنی قابل کنترل هستند مثلا برخی لکه بینی ها ، برخی تهدید به سقط ها ، برخی از انواع سقط مکرر ، برخی نازایی ها ، عفونت های راجعه و مکرر ، افرادی که مکررا به کیست یا فیبروم مبتلا می شوند و … درمان این نوع از بیماری های زنان با طب سوزنی در برخی اوقات بسیار آسان است .

طب سوزنی و بیماری های زنان

آیا طب سوزنی باید به تنهایی استفاده شود یا با داروهای زنان ترکیب گردد ؟

طب سوزنی به تنهایی برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است اما اگر به همراه روشهای درمانی موجود در پزشکی استفاده شود قدرت درمانی بالاتری را ایجاد خواهد کرد.این نکته هم مهم است که تا کنون تداخل درمانی خاصی بین طب سوزنی با داروهای زنان دیده نشده است.

مشکلات بلوغ

طب سوزنی می تواند در روند بلوغ و مسایل هورمونی آن زمان تاثیر گذار باشد. مثلا عادت ماهانه غیر طبیعی در چند سال ابتدایی بلوغ از این دست است. همچنین کاهش سایز کیست های تخمدان و درمان کنترلی تخمدان پلی کیستیک از این دست می باشند.

تاثیر طب سوزنی در زندگی زناشویی و ازدواج

طب سوزنی می تواند در کاهش اضطراب خانم های تازه عروس ، بهبود عملکرد جنسی ، افزایش میل جنسی و تمام مراحل روابط جنسی زن و شوهر موثر واقع شد.کاهش دردهای حین مقاربت ، افزایش ترشحات و کمک به بهبود زخم ها از جمله این کمک ها در ابتدای ازدواج است. از آنجایی که طب سوزنی در کاهش اضطراب و افسردگی و پرخاشگری نیز موثر است می تواند کمک شایانی را در بهبود روابط بین زوجین به دست دهد.

تاثیر طب سوزنی در زندگی زناشویی و ازدواج
تاثیر طب سوزنی در زندگی زناشویی و ازدواج

بارداری ، زایمان و شیردهی

در حین بارداری نیز طب سوزنی تاثیرات خوبی را نشان داده است.کاهش اضطراب و افسردگی ، کاهش تهوع و استفراغ ، کاهش درد معده ، کاهش فشار خون بالا، کمک به زایمان آسان و کم درد ، القای زایمان و … از این موارد می باشند.

بعد از زایمان هم طب سوزنی تاثیرات عالی دارد.درمان افسردگی بعد از زایمان ، افزایش ترشح شیر ، کاهش استاز یا باقی ماندن شیر در سینه ، کاهش وزن ، درمان افتادگی پوست شکم ، کاهش اسکارها و استریاهای شکم (ترک های پوست شکم )زمان بارداری ، درمان کمردرد و سیاتیک و سایر دردها و … از جمله این اختلالات هستند.

یائسگی

همچنین طب سوزنی در کنترل علایم زمان یائسگی ، کاهش روند بدتر شدن پوکی استخوان ، بهبود شرایط عصبی ، بهبود یا کنترل برخی توده های سینه و زنان و … موثر است. پس همان طور که می بینید طب سوزنی از قبل از بلوغ تا بعد از یائسگی می تواند همراه و کمک خوبی برای یک خانم باشد.