با ناخنهای شکننده و خشکی پوست دستانم چه کنم؟ درمان اگزما و خشکی پوست با هومیوپاتی

با ناخنهای شکننده و خشکی پوست دستانم چه کنم؟ درمان اگزما و خشکی پوست با هومیوپاتی

فهرست مطالب

خشکی پوست دست و ناخن های شکننده یکی از مشکلات شایعی هست که بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب پزشکان ، علی الخصوص پزشکان عمومی و متخصصین پوست از آن ابراز ناراحتی میکنند.

سوزش و خارش ، اگزما ، ترک خوردن ، التهاب پوست دست و در کنار آنها ناخن های ترد و شکننده خصوصا برای خانمها بسیار موضوع مهمی است که از نظر زیبایی شناسی هم جایگاه خاص خودش را درمیان بانوان دارد.

چرا اینقدر این موضوع در بین خانمها شایع شده و اکثر خانمها از این موضوع رنج میبرند؟

چرا با اینکه هزینه های هنگفتی برای خرید انواع کرم ها و لوسیونهای دست و مواد تقویت کننده ناخن صرف میشود اما پاسخ مطلوبی گرفته نمیشود و این مشکل همچنان پا برجاست ؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسشها با ما همراه باشید.

بررسی های پزشکی در موارد اندکی از مراجعه کنندگانی که چنین شکایتی دارند،تایید میکند که این مشکلات به علت برخی بیماری های پوستی و یا بیماری های داخلی ایجاد شده است.با درمان بیماری اصلی ایشان و برخی درمانهای موضعی ، مشکل قاعدتا باید برطرف شود.

اما اکثر مراجعه کنندگان دچار بیماری های جدی پوستی و یا بیماری های داخلی و متابولیک نبوده و از نظر بررسی پزشکی ، بیمار محسوب نمیشوند .

پس علت اینکه پوست وناخن این افراد سلامت خود را از دست میدهد چیست ؟

چرا حتی با درمان بیماری های شناخته شده ، بازهم این مشکل ادامه دارد؟

کافی است به این موضوع فکر کنید که پوست دست شما و ناخنهایتان با چه موادی به صورت روزانه و مکرر در تماس است .

درست حدس زدید! مشکل از همین جا شروع میشود.ماده ای که با اثر مخرب خود به شکل پیوسته باعث آسیب به پوست و ناخن میشود.

صابون مایع !

احتمالا” باور اینکه صابون مایع میتواند چنین آسیبی وارد کند برایتان سخت است .

صابون مایع به طور کل از مواد شیمیایی مختلفی ساخته میشود که در تمام صابون های مایع یکسان است . کارخانه ها سعی دارند با افزودن مواد شیمیایی معطر و بسته بندی های شیک و جالب محصولات خود را برتر از دیگر رقیبان نشان دهند.همچنین با اضافه کردن عبارت ” آنتی باکتریال ” سعی دارند با ترساندن مصرف کنندگان از ابتلا به بیماری های عفونی ، به فروش خود بیفزایند.

مایع دستشویی و مایع ظرفشویی حاوی موادی هستند که سدیم لورت سولفات Sodium laureth sulfate از مهمترین آنها و البته برای پوست نیز آسیب زا ترین آنها است و در صورت تماس مکرر باعث ، اگزما و خارش و … میشود.

در سوی دیگر ، صابونهای جامد وجود دارند که نه تنها باعث چنین آسیب هایی نمیشوند ، بلکه فرآیند تولید بسیار ساده ای داشته و عموما” منشاء طبیعی دارند.

پیشنهاد میکنم امتحان کنید !

برای یک ماه هنگام شستشوی مکرر دست ها در منزل و محل کار ، از صابون جامد استفاده کنید.میتوانید یک صابون شخصی برای خودتان تهیه و آن را در جاصابونی در دار قرار دهید تا دیگران از آن استفاده نکنند.

بدون شک پس از این مدت سلامت و طراوت به پوست دستان شما باز خواهد گشت و شکنندگی ناخنها برطرف خواهد شد.

نگران ابتلا به بیماری های عفونی هم نباشید.در صورتی که دستهای خود را به طور کامل با ” صابون جامد ” شستشو دهید ، از این نظر تفاوت قابل ملاحظه ای با صابونهای مایع آنتی باکتریال ندارد.همچنین کسانی که مکرر با مواد ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال در تماس هستند و یا از ” آنتی بیوتیکها ” به شکل مکرر و خود سرانه استفاده میکنند ، به خاطر مقاوم شدن باکتری ها ، بیش از سایر انسانها به بیماری های عفونی مبتلا میشوند.

صابون جامد قدمتی چند هزار ساله دارد . میتوانید انواع صابون با ترکیبات گیاهی گوناگون و حاوی مواد مفید مخصوص پوست خودتان تهیه کنید. این صابون ها قابلیت شکل پذیری بالایی داشته و به شکلهای گوناگون تهیه میشوند که میتوانند برای کودکان جذابیت ویژه ای داشته و بهترین وسیله برای ایجاد علاقه و اشتیاق در کودکان برای شستشوی دستها و رعایت بهداشت باشند.

درمان اگزما به وسیله طب هومیوپاتی

همچنین فراموش نکنید که تمام ” پودر های رختشویی ” و ” مایع های ظرفشویی ” را باید با دستکش استفاده کنید ، زیرا شوینده هایی که در این مواد وجود دارد میتوانند باعث تخریب و از بین رفت پروتئینها و چربیها و رطوبت پوست شوند و آسیب به مراتب بیشتری از” صابون مایع ” ایجاد کنند.
(در صورتی که با رعایت این موضوع ، هنوز از اگزما و شکنندگی ناخن ها رنج میبرید ، بهتر است به پزشک مراجعه نموده و برای درمان این مشکل اقدام نمایید.)

پوست سالم و زیبا هدیه” طبیعت ” به شماست . این هدیه را پذیرا باشیم .