tmp653081666222292992

خطر انتقال بیماری های پوستی بوسیله tester لوازم آرایشی

فهرست مطالب

خطر انتقال بیماری های پوستی و ویروسها از طریق تست لوازم آرایشی:

یکی از اتفاقاتی که در سالهای اخیر رواج پیدا کرده است، استفاده از لوازم آرایش آزمایشی یا همان tester ها است . بدین صورت که شرکتهای عرضه کننده لوازم آرایشی نمونه ای را برای تست کردن در اختیار مشتری ها قرار می دهند. این نمونه ها گاه یکبار مصرف بوده و مخصوص یک نفر می باشد. ( مثلا چند سی سی از شامپو یا لوسیون مورد نظر در یک بسته بندی کوچک )

اما وقتی نمونه ها یکبار مصرف نیست و ممکن است بارها توسط افراد مختلف تست شود امکان انتقال بیماری ها را بالا میبرد .

انتقال بیماری های عفونی مثل تب خال و زگیل بوسیله لوازم آرایشی آزمایشی و مشترک
انتقال بیماری های عفونی بوسیله لوازم آرایشی آزمایشی و مشترک

مثلا هنگامی که فردی دارای تبخالHSV) HERPES) لب و یا صورت باشد و یا دچار عفونت پاپیلوما .( PAPILOMA .HPV )یا زگیل  WART باشد و از رژ لب یا گونه (ریملل ، مداد ابرو و… ) استفاده کند ، به احتمال زیاد این ویروس به نفر بعدی که از این tester  استفاده میکند نیز منتقل خواهد شد . همچنین امکان انتقال شپش و انگلهای پوستی نیز هنگام استفاده از برس و شانه و… وجود دارد .

پس لازم است خانم ها از تست این نوع لوازم روی بدن خود خودداری کنند و به tester های یکبار مصرف اکتفا کنند.

این موضوع در آرایشگاه های زنانه نیز بسیار مهم است و استفاده از لوازم آرایشی و ابزار آرایشگری مشترک بین افراد ، امکان انتقال بیماری ها را بالا می برد.

در نتیجه لازم است هنگام انتخاب آرایشگاه و آرایشگر به تبحر و بهداشت محیط محل کسب و کار وی توجه کنید . کارت بهداشت و پروانه کسب را کنترل کنید و از مراجعه به آرایشگاه های غیر مجاز و بدون پروانه و زیر زمینی خودداری نمایید .

پیشگیری

شستشو و ضد عفونی مکرر لوازم آرایشگاه در کاهش انتقال عفونتها موثر است .در حد امکان لوازم آرایش خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و سعی کنید لوازم آرایش مخصوص خود داشته باشید و آنها را با خود به آرایشگاه ببرید تا آرایشگر از لوازم مخصوص خود شما استفاده نماید . همچنین در صورتی که مقدور بود بلافاصله بعد از بیرون آمدن از آرایشگاه به حمام رفته و سر و صورت خود را با صابون و شامپو شستشو دهید.