03vm5848j0bfa65352d

زبان گفتگوی خوراکی ها

فهرست مطالب

هر ماده خوراکی زبانی دارد که با ما گفتگو می کند. آیا زبان خوراکی ها را می شناسید؟
هرماده خوراکی، هر گیاه ، جانور و ماده معدنی که میخوریم حرفهای زیادی برای گفتن دارد تا به ما کمک کند تا از آنها بهتر و درست تر استفاده کنیم.
مثلا مغز گردو را تماشا کنید.

شبیه نیمکره های مغز ما نیست؟ به ما چه می گوید؟ مغز گردو به ما می گوید من شبیه مغز تو هستم . امروزه ثابت شده مغز گردو دارای فسفر بوده و برای مغز انسان و سیستم عصبی بسیار مفید است .
از روی شکل،رنگ، بو، قوام، زمان برداشت،ماندگاری و بسیاری خصوصیات دیگر حالت خام و طبیعی یک ماده غذایی میتوان گفتگوی آن ماده غذایی را شناخت.

مثلا مواد خوراکی که سفت هستند به ما می گویند که برای بهره گیری از خواص ما باید مدتی طولانی جویده شویم تا خوب با بزاق دهان آغشته شده و بعدا در روده به خوبی تجزیه و جذب بدن شویم.مانند نارگیل و هویج .پس آبگیری این چنین موادی کار جالبی نیست و بهتر است به صورت خام مصرف شوند .موادی که رنگ قرمز دارند عموما به خونسازی در بدن کمک می کنند و تعادل خونسازی را برقرار می کنند.

گیاهانی که رنگ زرد دارند، مثلا مامیران کبیر یا بابونه، برای بیماری های کبدی که به زردی ختم می شود مفیدند. گیاه زبان در قفا شکلش شبیه انسانی است که زبانش پشت سرش قرار دارد و برای درمان کسانی که اعتماد به نفس ندارند تا حرفشان را بزنند و حقشان را بگیرند استفاده می شود. کیسه جوهر ماهی مرکب شبیه رحم انسان است و برای مشکلات رحمی از جوهر این کیسه استفاده درمانی می شود.موز ماندگاری کمی دارد، پس به ما می گوید اگر من را زود مصرف کنی از خواص من بهره خواهی برد. هندوانه در تابستان عمل می آید و طبع انسان را در فصل گرم متعادل می کند. پس بیایید به خوارکی ها بیشتر توجه کنیم. زبان آنها را بشناسیم و تا حد امکان آنها را به شکل طبیعی مصرف کنیم و از فرآورده های صنعتی دوری کنیم .