ناباروری و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی

ناباروری و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی

فهرست مطالب

درمان ناباروری در هومیوپاتی :

  • در این مقاله میخواهیم درباره ی موارد زیر توضیح دهیم:
  • درمان ناباروری بوسیله طب هومیوپاتی
  • ناباروری ناشی از مشکلات اسپرم و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی
  • ترس از رابطه جنسی ، واژینیسموس و درمان بوسیله طب هومیوپاتی
  • نچرخیدن جنین در رحم و کمکهای دارویی طب هومیوپاتی

تولید مثل و نیاز به داشتن فرزند و مشاهده رشد و بالندگی فرزند از نیازهای طبیعی و غریزی انسانهاست .

علل مهم ناباروری

گویی  هر یک از والدین با تولد فرزند ، یکبار دیگر زاده میشوند ، کودک میشوند، رشد میکنند و بزرگ میشوند و ناشناخته ها را پیدا میکنند و چیزهای جدیدی را تجربه میکنند.

ناباروری یکی از مشکلات شایع بین زوجهای جوان است و طبق آمار رسمی ، حدود بیست درصد زوجهای جوان دچار این مشکل هستند.

علل فراوانی برای ناباروری وجود دارد.برخی علتها ، شامل مواردی هستند که مشکل جدی برای زوجین ایجاد نکرده و با درمانهای مختصری برطرف میشوند و والدین میتوانند صاحب فرزند شوند.

برخی علل نیز عمیق تر و جدی تر بوده و درمان پیچیده تری را طلب میکنند.

برای مثال قسمت عمده ای از علل ناباروری و یا دیر بارور شدن به خاطر برخی اختلال های هورمونی در زنان و یا مردان است.

عدم تعادل هورمونی و عملکرد نامناسب هورمونهای جنسی باعث کم یا زیاد شدن برخی هورمونها و متعاقب آن مختل شدن عملکرد جنسی دستگاه تناسلی میشود.

مثلا کیست های تخمدان ، تنبلی تخمدان ، اختلالات هیپوفیز و یا آدنوم هیپوفیز و… همگی ناشی از همین عدم تعادل هورمونی و بی نظمی در ترشح هورمونها میباشد.

این موارد میتوانند به صورت اولیه ایجاد شده و یا هرکدام به خاطر یک مشکل جسمی و یا روحی دیگر به وجود بیایند.مثلا خانم جوانی که در اولین رابطه عاطفی با جنس مخالف دچار ضربه احساسی شدیدی میشود،پس از مدتی دچار اختلال در ترشح هورمونهای جنسی و متعاقب آن کیست تخمدان و یا آدنوم هیپوفیز میشود و کلا از ازدواج و یا بچه دار شدن دچار نفرت میشود و به خاطر عدم داشتن یک رابطه جنسی طبیعی ، دچار ناباروری میگردد.

علل دیگری نیز در بحث ناباروری وجود دارد مثلا موضوع سردمزاجی در خانمها میتواند نقش عمده ای در ناباروری داشته باشد.زیرا تا زمانی که یک زن علاقه و آرامش برای رابطه جنسی ندارد ، حتی اگر به آن تن درهد نمی تواند یک رابطه مفید و موثر را ایجاد نماید و برای باردار شدن هم علاقه و آمادگی نخواهد داشت و جسم و روحش نیز با این موضوع همراهی نمیکنند. نتیجه اینکه ما پزشکان مشاهده میکنیم اکثر خامهایی که دچار اختلالهای هورمونی هستند ، به نوعی  دچار مشکل سرد مزاجی و ناباروری و یا دیر بارورشدن نیز هستند.

( برای آشنایی بیشتر با موضوع “سرد مزاجی وعدم تمایل به رابطه جنسی ”  و درمان آن بوسیله هومیوپاتی اینجا کلیک کنید.)

یکی دیگر از علل مهم ناباروری بیماری های زمینه ای زوجین میباشد، مثلا دیابت و یا برخی مشکلات تیرویید و بیماری های خود ایمنی باعث ناباروری میشوند.

واژینیسموس و ترس از رابطه جنسی در خانمها نیز از علل مهم ناباروری میباشد که متاسفانه همیشه در هاله ای از ابهام قرار داده شده و کسانی که درگیر این موضوع میباشند حتی از بیان آن به نزدیکترین افراد خانواده اجتناب میکنند و محل رجوع و پناهی را برای بیان و درمان مشکل خود پیدا نمیکنند و سالها با این موضوع بدون بیان آن سر میکنند ودارای فرزند نمیشوند و یا متاسفانه به طلاق روی میاورند و کلا موضوع ازداوج و رابطه جنسی و بارداری را برای همیشه کنار میگذارند.

واریکوسل در مردان نیز از علل مهم ناباروری است که در صورتی که مشکل خفیف باشد با طب هومیوپاتی به خوبی به درمان پاسخ میدهد و در موارد شدید لازم است در کنار مصرف داروی طب هومیوپاتی ، جراحی نیز انجام شود.

عفونت های قدیمی در دستگاه تناسلی و ادراری در مردان و زنان نیز میتواند بر توانایی فرزند دار شدن تاثیر بگذارد.متاسفانه مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که بسیاری از عفونتها که قبلا به اصطلاح با آنتی بیوتیک درمان شده اند و دیگر از نظر میکروب شناسی در بدن فرد وجود ندارند ، عوارض ماندگاری را ایجاد میکنند که دیگر با آنتی بیوتیکها نمیشود آن را برطرف کرد .(مانند چسبندگی های لوله های تخمدان)

بچه دار شدن(جای بسی خوشحالی است که هومیوپاتی در برطرف کردن عوارض ناشی از عفونتهای قدیمی و سرکوب شده توانمندی بی نظیری دارد و میتواند سلامت را به دستگاه تناسلی زن و مرد برگرداند و توانایی باروری را زنده کند)

مشکلات روحی نیز از علل مهم ناباروری میباشد و عوارض مشکلات روحی نیز این موضوع را تشدید میکند.

مثلا افسردگی ویا اضطراب ، ترسهای عمیق که از دوران کودکی باقی مانده است ، عقاید و باورهای خاص در مورد ازدواج و فرزند دار شدن و تابوهای ذهنی گوناگونی که در افراد – چه زن و مرد – وجود دارد بر باروری و تمایل به فرزند دارشدن تاثیر شگرفی میگذارد.

همچنین یکی از مشکلات رایج و ناراحت کننده ای که در زوجهایی که مشکل ناباروری و یا دیر بارور شدن را دارند این است که متاسفانه والدین و اطرافیان به طور پیوسته در زندگی خصوصی ایشان دخالت کرده و با پرس و جوی اضافی در مورد اینکه چرا زوج مورد نظرشان بچه دار نمیشوند ویا دیر تصمیم به فرزند دار شدن میگیرند فشارروانی و روحی مضاعفی را به زوج تحمیل میکنند سرکوفت ها و تحقیر ها و دخالتهای اطرافیان باعث به هم خوردن آرامش زوج وکاهش توانایی آنها برای ایجاد یک رابطه جنسی سالم و موثر میگردد و حتی تعادل هورمونی بانوان را برهم میزند و مشکل را دوچندان میکند.

ناباروری و دیر بارورشدن موضوع بسیار ظریفی است که لازم است از جانب اطرافیان و پزشک درمانگر بادقت و حوصله خاصی هدایت و همراهی شود.متاسفانه عموما این ظرافت در نظر گرفته نمیشود و با رور کردن یک زن همانند یک فرآیند مکانیکی و با تحمیل فشارهای روحی و احساسی فراوانی به او و همسرش انجام میشود.

قسمت تلخ تر این داستان اینجاست که زوجه به خاطر ناباروری و یا دیر بارور شدن باید با ترس و نگرانی از این موضوع که نکند شوهرش پنهانی و یا آشکارا همسر دیگری اختیار کند ویا محبت و همراهی همسرش را از دست بدهد نیز دست و پنجه نرم کند ،که تمام این فشارهای روحی و احساسی باعث مختل شدن عملکرد هورمونی و ایجاد مشکل در انجام رابطه جنسی میشود.

مصرف برخی از داروها باعث کاهش توانایی باروری در زن و مرد میشود.همچنین مصرف سیگار ، الکل ، مواد مخدر ، رژیمهای غذایی عجیب و سنگین به منظور کاهش و یا افزایش وزن ، استفاده از بعضی مواد شیمیایی در محل کار و یا محیط کار نامناسب که آلودگی های شیمیایی و یا تشعشعات رادیواکتیو در آن وجود دارد نیز از علل مهم ناباروری می باشد.

زمینه ژنتیک را نیز در این مشکل نباید فراموش کرد.مثلا به صورت ژنتیک برخی خانواده ها ناباروری با علل ناشناخته دارند و یا با علتی نامعلوم دیر بچه دار میشوند.

بسیاری از زوجین نیز وجود دارند که با اینکه تمامی شرایط مهیاست و هیچ مشکل جسمی و یا روحی خاصی وجود نداشته ، اما بازهم دچار این موضوع هستند و ناباروری با علت نامشخص دارند.( که این گروه هم به خاطر فشار و دخالتهای اطرافیان پس از مدتی دچار مشکلات فکری و روحی میشوند … )

در پایان لازم میدانم این مژده را به کلیه خوانندگان و زوج های عزیز و محترمی که دچار مشکل ناباروری هستند بدهیم که طب هومیوپاتی در تمامی زمینه ها و عللی که برای ناباروری ذکر شد ، دارای توانمندی ویژه و موثری است وعوارض جانبی و مشکلات جانبی ناشی از درمان برای زوجین ایجاد ننموده و با هزینه ای به مراتب کمتر و درمانی ساده تر به درمان این مشکل میپردازد.

 ما و سایر پزشکان در ایران و بقیه نقاط جهان که به درمانگری با طب هومیوپاتی مشغول هستیم موارد فراوانی از مراجعه کنندگانی را داشته ایم که پس از طی تمام مسیرها و انجام کلیه روشهای درمانی برای ناباروری و عدم حصول نتیجه ، با ناامیدی و سرخوردگی  و از سر ناچاری و درماندگی به طب هومیوپاتی مراجعه نموده اند و توانسته اند پس ازچند ماه درمان دارویی، بارداری را تجربه کنند و صاحب فرزند شوند.

درمان ناباروریما امیدواریم و توصیه میکنیم که اگر شما و اطرافیانتان  دچار این موضوع هستید ،پیش از صرف وقت و هزینه های فراوان ناشی از مصرف داروهای شیمیایی و اقدامات مداخله ای و بستری در بیمارستان و… به منظور باردار شدن ، از ابتدا طب هومیوپاتی را انتخاب نمایید تا سریعتر به نتیجه دست یابید.

همچنین به تجربه ملاحظه کرده ایم مادرانی که پیش از بارداری برای درمان سایر بیماریها و یا به منظور باردار شدن از طب هومیوپاتی بهره برده اند، بارداری بسیار راحت تر و کم دردسرتری را نیز تجربه میکنند.

(لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد و طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)